środa, 11 listopada 2009

Odmowa przyznania biletu bezpłatnego MZK Wejherowo

Zamieszczam list którym zaczynam rozwikłanie zagadki dlaczego w Wejherowie niepełnosprawni niedowidzący mają zniżkę do "osiemnastki" chociaż taryfa mówi inaczej xD

E-mail wysłałem do:
  • MZK Wejherowo
  • Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów
  • Sekretariatu Urzędu Miasta w Wejherowie
Witam.

Jestem studentem II roku Politologii Uniwersytetu Gdańskiego, 23 czerwca bieżącego roku ukończyłem dwudziesty rok życia, ponad to jestem osobą niepełnosprawną w stopniu umiarkowanym z symbolem niepełnosprawności "04-O".

Podczas jednej z kontroli biletów od kontrolera dowiedziałem się że niestety nie mam uprawnień do przejazdu bezpłatnego (linią zwykłą) ponieważ bilet bezpłatny dla niepełnosprawnych o stopniu niższym niż znaczny przysługuje wyłącznie do ukończenia osiemnastego roku życia. Dotychczas podczas przejazdów legitymowałem się wyłącznie legitymacją studencką i legitymacją osoby niepełnosprawnej, a przez krótki okres czasu kartą elektroniczną MZK Wejherowo lecz uległa ona uszkodzeniu a z wydanego duplikatu nie korzystałem ze względu na utraconą ważność.

Po tej kontroli udałem się do siedziby MZK w Wejherowie aby wyjaśnić moją sytuację, oczywiście Pani obsługująca klientów powtórzyła mi tą samą informację że bilet bezpłatny po 18 roku życia przysługuje tylko osobom o znacznym stopniu niepełnosprawności. Wielkie było wtedy moje zdziwienie ponieważ w Uprawnieniach do przejazdów ulgowych i bezpłatnych istnieje punkt który mówi że bezpłatnymi przejazdami są objęte "dzieci i młodzież dotknięta inwalidztwem lub niepełnosprawna ruchowo oraz towarzyszący im opiekunowie". I nigdzie w żadnych uchwałach rady miasta nie ma zapisu o ograniczeniu wiekowym związanym z przejazdami bezpłatnymi, zwykle za młodzież są uznawani ludzie uczący się do 25 roku życia, niestety w Wejherowie sielanka bezpłatnych przejazdów dla niepełnosprawnych uczniów kończy się wraz z ukończeniem osiemnastu lat.

Właśnie obejrzałem w lokalnej telewizji materiał o podwyżce biletów i opłat dodatkowych która jest podyktowana standaryzacją cen w związku metropolitarnym, szkoda że standaryzacja nie objęła przepisów związanych z przepisami do przejazdów ulgowych i bezpłatnych które w Wejherowie są najmniej przejrzyste i najbardziej rygorystyczne.

W związku z powyższą sytuacją i niedokładną wykładnią w przepisach, proszę o wyjaśnienie czy zasadna jest odmowa przyznania niepełnosprawnym pełnoletnim uczniom i studentom biletu bezpłatnego w MZK Wejherowo.

Załączam linki do:

Uchwały Nr IVk/XIII/134/2003 Rady Miasta Wejherowa z dnia 28 października 2003 roku w sprawie ustalenia opłat za przewozy środkami miejskiej komunikacji pasażerskiej w Wejherowie

Tabeli z danymi dotyczącymi przejazdów ulgowych i bezpłatnych dostępnej na stronie internetowej MZK Wejherowo.

Uchwały Nr Vk/XL/445/2009 Rady Miasta Wejherowa z dnia 27 października 2009 roku o zmianie uchwały Nr IVk/XIII/134/2003 Rady Miasta Wejherowa z dnia 28 października 2003 roku w sprawie ustalenia opłat za przewozy środkami miejskiej komunikacji pasażerskiej w Wejherowie (uchwała standaryzująca ceny biletów i mandatów)

Brak komentarzy: